Jumaat, Jun 26

TeKnOlOgI CaHaYa Si KuNaNg-KuNaNg...

Sungguh hebat ciptaan Ilahi..SubahanAllah..

Malam td tido punyela nyenyak..tibe2 kol 3 pagi terjaga dari tidur... Baru je nak lelap..ternampak cahaya ditingkap..ape lak tuh..dalam hati jela..mulala rasa takut..kui3..bt2 pejam..pas2..cam x puas ati..ape bendela yg aku tengok td..nekad dalam hati..nak tengok balik..ape yg aku tengok td..buka mata..cahaya kuning beralih pd dinding bilikku dan makin hampir dengan katil..aduh..ape ni..x dapat tengok dengan jelas..sebab takut2 berani..hehehe..dalam hati berdoa..janganla aku nengok benda yg bukan2 amin..fuh..fuh..hik2..tibe2 aku gelak sendiri..kunang-kunang pun takot..apa daaa....aku pun dengan penuh konfidennye..sambung tido balik..pg2 bangn gelak sendiri..teringat malam td punye hal..hu2..last2..aku tergerak nak wat reseach ttg serangga kunan-kunang ni..hebat sungguh ciptaan allah..bayangkanla..kunang-kunang mane ade pakai bateri..cube lampu suluh..xde keje nak menunggu die hidup sendiri kalu xde bateri..itulah persoalan yg membuatkan diri ini begitu takjub dgn kejadian serangga ini..alhamdulillah jumpe gak artikel yg menarik..

Dari hasil kajian yg dibuat..Kecanggihan dan kehebatan teknologi cahaya pada kunang-kunang (kelip-kelip) masih tidak dapat ditandingi hingga ke hari ini. Lampu yang dihasilkan oleh kunang-kunang amat efisyen dan optimum, iaitu 98% tenaga cahaya dan hanya 2% tenaga haba. Sebaliknya lampu ciptaan manusia hanya mengeluarkan kira-kira 5% tenaga cahaya dan selebihnya 95% tenaga haba yang dibazirkan. Lampu pada kunang-kunang juga tidak menjadi panas sebaliknya tetap berkeadaan sejuk.

Siapakah yang telah mencipta kunang-kunang dengan teknologi canggih sedangkan pada ketika itu manusia masih meraba didalam kegelapan dan kepekatan malam. Siapakah pula yang telah mencipta kehebatan unta lalu diambil manafaat oleh manusia bagi menghasilkan volkswagen, kehebatan pepatung bagi menghasilkan helikopter, kehebatan burung buat mengilhamkan kapalterbang dan sebagainya lagi.

Apakah semuanya hanya sekadar hasilan dari teori evolusi Darwin dan berbagai teori evolusi yang lain ? Jawabnya, tidak logik !
Kecanggihan teknologi cahaya kunang-kunang mematahkan teori
evolusi Darwin dan mengesahkan keujudan Tuhan yang mencipta kunang-kunang tersebut.
Allah Maha Besar.

Untuk mengetahui dan menyingkap tentang rahsia alam dan kehebatan ciptaan Ilahi,
silalah melayari di http://www.islamicity.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan