Selasa, Julai 21

RiNdU KiAn MeKaR

Tada...inila okien!!

Biodata dirinya:

# nama penuh: okien..
# ibunya bernama gembol..
# bapanya kurang pasti.. mungkin apok kot.. huhu
# berumur 4 bulan..
# seekor haiwan yg bijak..
# lincah dan suka mempelajari seseuatu yg baru..
# sgt tajam penglihatannya..
# pandai tangkap tikus n burung
# kuat makan n buli haiwan seangkatannya
# makanan kegemaran : nasi ambeng
# minuman kegemaran : sky jus
# hobi tengok tv
# cita-cita : myb pilot kot
#matlamat hidup : makan untuk terus hidup!!

Rindunye pada si okien.. telatahnya yg amat manja.. membuatkan diri ini.. terasa apabila berjauhan.. ceeewahhh.. hehehe.. tp 2la.. mmg time ni.. aku amat merinduinya.. si okien yg amat pandai bawa diri.. keletahnya mmg mencuit hati kami sekeluarga.. suke gigit org.. x sakit!! hehe.. die ni lahir bulan 3 ari tu.. agak2 dalam 4 bulan gakla die ni eh.. besar dah die.. die ni pantang kalu org tgk tv.. sibuk gak nak tengok.. tibe2 je da landing kat ribaanku.. kadang2 aku tgk die tgk tv 2.. mcm paham sgt cerita yg aku tgk 2.. pas2 tau pulak time bile iklan.. bile ending cerita 2.. pas2 bile da abes, sibuk nak bgtau.. miow..miow.. seolah2 cam nak ulas apa yg dilihatnye dikaca televisyen 2.. huhu.. mcm2la budak kucing nih.. n ada lg 1 perkara yg menarik pada dirinya.. hehehe.. suke tengok ikan kat akurium umah aku tuh.. lame lak tuh... geram die dgn ikan2 dalam 2.. kalu agak2 boring tgk sekor.. die ajak lg sekor.. bell la selalu jd mangsa die.. hehehe..

Inilah antara aksi2 okien dan bell :

Ni kes da boring tengok tv la ni..
Ish3..nak pilih yg mane satu eh..hitam ke..oren ke.. putih ke..aduh2 pening...hm...sampai senget2 dah kepala nih..


Ops..da perasan ek..gambar kene candid..ok3..tengokla..x kacau dah=)...


Die bt hal dah..td sekor2 jer tgk..sekarang da 2 ekor..ajak ramai2 tgk ikan 2 lain kali ye.."Aku cop yg kaler oren 2!! ko amik yg kaler putih tau.. dgr citer yg kaler putih x sedap sgt..hahaha" kata okien pd bell..agaknyelah...huhu..hurmm..khusuk betul..

Setakat ni, kucing kat umah aku da ada 20 ekor.. huhu.. byk kan? tp kami sekeluarga da latih dorg tu.. masuk PLKN dulu.. belaja panjat2.. berdikari dari kecik.. da besar siket br boleh jalan2 kat dalam umah.. kalu x.. duk dalam stor jela.. alah.. stor 2 pun besar.. mmg selesala bt korg 2.. nak buang air ke ape.. da sediakan pasir.. hari2 kene ganti.. so mmg xde masalahla dorg ni.. tp yg bengang siket.. dorg suke main kejar2.. pas2 bersepah2 perabot umah aku.. nasib baik aku rajin.. dala rajin.. pemalu lak 2.. hehehe.. so pas2 akula kene kemas balik.. xpela.. demi korg!! huhu. Hmm.. teringat kat mak time2 gini.. die selalu pesan.. nanti kalu bg kucing makan pesan kat kucing 2.. doakan kami sekeluarga.. berjaya.. dunia akhirat.. tp kalu aku.. selalu paksa dorg doakan aku panjang2.. siket2 aku bg makan.. sampai abes pesanan aku kat dorg.. doa aku cepat kawenla yg paling glamer..hahaha=) hmm.. kucing pun makhluk Allah jg.. same je mcm kite.. bezanya kita diberi akal.. haiwan kucing ni xde.. so beringatla.. kalu kita bt sesuatu 2.. pakai akal.. jgn pula dilabel kita ini sama taraf lak dgn kucing.. tp betullah.. kucing ke.. ikan ke.. ayam ke.. ape2 binatanglah.. kite ttp makhluk ciptaan Allah.. kita x fhm bahasa dorg 2.. mcm ikan.. die berenang2 tu tp, x putus dorg ni berzikir.. sbb 2 kalu kite tgk ikan.. tenang je hati kite.. pakar motivasi pun selalu cakap gini... hehehe.. kucing time die makan.. kite suh lak die doakan kite.. kita mana tau doa die.. tibe2 termakbul lak doa die.. sape tau kan.. kan.. ape yg penting.. KERJASAMA!!

p/s : * buatla kebaikan kepada semua makhluk di dunia ni...
* nak buh gambar 20 ekor tu..tp kat laptop ni xde lak.. mane tah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan