Isnin, Ogos 3

MaSiHkU iNgAt TiKa ItU..

Family day PERMATA.. tahniah buat BPP dgn kerjasama yg diberi.. akhirnya kita beroleh kemenangan..hehehe

Seminar Kerjaya dan Pra- Temuduga.. tahniah buat kita!! Hidup BPP..

register to da program CNI aaa... ramai gak yg g ari tuh.. terharu..

CNI : Career & Interview.. praktikal ketika menemui para penemuduga..

Mesyuarat Agung PERMATA .. hari yg ku tunggu2..

AMT & ALT PERMATA 07/08

proses menyiapkan.. untuk edaran dan dipasarkan..

Ok.. print satu-satu dulu..

Tunggu dakwat kering...

Finally.. inilah hasil kerja kami.. alhamdulillah.. siap gak.. da boleh di jual..

Mengimbau kenangan lalu, lagi seminggu da nak ke Jordan.. ape yg aku perlu bwk ek.. matlamatku cuma 1.. ingin mengecap kejayaan khas bt kedua permata hati "ayahanda & bonda" tercinta.. tibe2 dapat panggilan telefon dr kak fatimah singapore.. alang2 die call.. tanyela ape yg perlu dibawa.. masihku ingat kata2nya "kalu bwk laptop lg ok.. coz senang nak bt kerja dalam persatuan.. ". Tup.. da abes berborak.. aku pun memikirkan.. nak bwk laptop ke x?.. aku rasa macam mls nak pgg apa2 jawatan disana.. cukuplah bgku pengalaman di KUSZA dulu.. aku pun dgn confidentnye.. x bawak...

Last2 kat sana, namaku tercalon dalam pilihanraya mantiqah Mu'tah.. adoyai.. mintak2 kalah (ulang 2 x tau!!) hehehe.. n finally.. namaku tercalon gak menang dalam pilihanraya tersebut.. agak berat bgku sebenarnya.. apa yg aku pk.. mampukah aku? dgn kitab2 tebal yg perluku baca setiap hari.. bolehkah? beratnye.. mmg nak letak jawatan.. x nak ada ape2 komitmen.. pas2.. YDPAH Mu'tah amik peranannya.. dgn dalil2 yg diberi.. dgn hujah2 yg mantop.. kuar sume ayat quran n hadis nabi, aku x mampu mempertahankan hujah2ku.. huhu.. ada lg 1 masalah rupanya... aku ditempatkan dalam biro penerbitan dan penerangan (BPP) .. mmg memerlukan laptop sgt2.. kuang3.. dala x bwk laptop.. haa.. 2la.. padan muka aku.. dr awal niat 2 cam2.. kini diuji Allah lak.. ditaklifkan sbg tim. biro tuh.. mmg cabaran gakla bt diri ini..

Akhirnya, dgn semangat dr kawan2.. ahli bayt nailofar (amie, cheng2 n yaya).. aku meneruskan juga apa yg telah ditaklifkan padaku.. sebagaimana yg anda tahu.. diri ini adalah tergolong dari kalangan org yg pemalu.. hak3.. terpaksa menebalkan muka meminjam laptop dr ahli bayt.. untuk urusan persatuan ni lah... syukran bt kalian.. terutama bt si CHENG2.. laptopnya selalu jd mangsa.. dan oleh kerana dirinya adalah ajk biro bpp.. dgr ceritanya kini laptopnya tlh rosak.. betulkah? adakah sume itu salahku.. tp rosaknya laptop tersebut setelah aku balik ke m'sia.. harap2 bukan salahku.. sian cheng2.. hehehe

Dengan konflik yg berlaku dalam organisasiku.. dengan masalah kurangnya peralatan untuk menerbitkan majalah .. dengan dateline yg telah ditetapkan dalam taqwim.. semuanya aku perlu uruskan.. camne nih.. argh!! kdg2 tension gak.. x tido malam.. perkara biasa.. penasihat yg tegas dan mungkin sedikit cerewet.. huhu.. sori kepada yg berkenaan.. hehehe.. Akhirnya.. aku kembali bersemangat melakukan semua kerja itu.. dengan bantuan ajk dibawahku. Kami berjaya mengeluarkan sebanyak 7 buah majalah yang comel.. mendapat sambutan dari ahli2 PERMATA.. sambutan yang amat2 menggalakkan.. semua majalah kami berjaya dijual.. memang laris.. ala-ala goreng pisang gitu.. malah menerbitkan lagi buat cetakan kedua.. dan seterusnya.. mana x nye.. aku paksa dorg ni beli.. huhu.. dengan usahaku mengadakan 1 program yang agak besar.. "Seminar Kerjaya dan Pra-Temuduga" @ " CNI : Career & Interview". Macam2 slot juga diselitkan disitu.. seronok dan bangga dgn gerak kerja yg kami BPP jalankan.. dan mmg pada awalnya mengalami sedikit masalah.. Dan akhirnya... berjaya gak.. hehhe. Maka, dengan itu aku rasa terbalas semua hasil usahaku.. yg x dapat tido dengan lena pada malam2 sebelum tarikh dateline tersebut.... huhuhu

Setiap perkara yg Allah tentukan itu semua, ada hikmahnya.. alhamdulillah.. dgn taklifan yg diberi.. selama 1 penggal memegang jawatan sbg tim BPP.. banyak benda yg ku pelajari.. dari x tau guna Micosoft Office Publisher, nak terbitkan majalah, nak edit2, nak wat adobe, kini aku tahu camne nak kendalikan semua itu.. muamalah dgn org arab juga kerapku lakukan.. ini juga dapat meningkatkan mutu bahasa arab ku.. ape kata org.. gaya.. mutu.. keunggulan.. cam2la gamaknya.. huhu..yela.. nak potostat beratus2 helai.. print lagi.. mcm2la.. sampai ammu kedai 2 boring tgk aku.. asal g kedai die nak mintak 1 brg free.. sapa suh bg kan.. hehehe.. yang bestnya Arab ajk mkn nasi maklubahla.. tp x sempat nak g umah dia ri2.. ada hal.. hmm.. xpela.. belanja aku makan syawarma arabi..(sedapnya.. lama x makan). Kadang- kadang aku rasa PERMATA spttnya letakku sbg Ketua.. bukan Timbalan BPP kot.. hehehe.. Alhamdulillah.. setelah 2 semester memegang jawatan ini, aku makin berminat pula pada bidang penulisan.. I.allah 1 hari nanti aku akan menerbitkan pula sebuah buku hasil nurkilan dari diri ini.. time kasih sume.. time kasih YDP & YDPAH, time kasih sume x- AMT n ALT PERMATA 07/08.. time kasih bt x - ajk2 BPP yg bernaung dibawah kelolaanku.. time kasih x - ahli bayt nailofar.. time kasih byk2.. tidak dinafikan juga dengan berpesatuan ini.. aku dapat menambahbaik lg kemahiran dalam bidang tersebut.. Alhamdulillah.. syukur sgt2... disamping ilmu dari jamiah.. kini dalam kemahiran mengendalikan komputer jg dapat ku perolehi..hehehe. kira x rugila aku join persatuan nih=)..

1 ulasan: