Selasa, September 29

Raya Pertama!!!






Salam Lebaran.. Salam Aidilfitri.. dan Salam Kemaafan buat semua..

Rasanye agak lewat juga posting kali ni.. da 1 week raya br sempat hari ni, br sempat mengedit gambar.. maklumlah kesibukan berhari raya dengan kehadiran tetamu2 dirumah, kdg2 x menang tangan gak di buatnye.. huhu.. balik ukm br sempat mengadap laptop.. nsb baik assignment da submit sebelum raya.. mmg raya sakanla aku.. hehehe..

Raya kali ni mmg meriah sgt2.. time nila adik beradik berkumpul.. sanak-saudara yg lame x bersua muka.. x mcm thn lepas.. merasa gak aku balik beraya di malaysia.. tp.. balik dari jordan.. then raya pertama da demam.. so kemeriahannye x dirasai sgtla.. berbanding tahun nih.. heheh

Apela yg best sgt raye ni ek.. wuih..best woo.. da besar2 cam gini pun abah ngan mak still bg duit raya.. pakcik makcik pun bg gak.. nsb baik aku x keje lg.. krg aku lak nak kene bg duit kat adik2 n sepupu yg ramai2 tuh.. fuh..lega beb!!hehe..

Tp.. 2la.. mlm raya br terhegeh2 nak pasang langsirlah.. bt kueh yg mana sempat.. nak iron bj raya.. jerit sana.. jerit sini.. lame2 penat br masuk tido.. dan mcm2 lglah.. hi3. 2la kemeriahan yg amat2 dirasai.. malam raya, kami duk bz urus umah.. abah duk ngadap kitab.. prepare nak baca khutbah pd pg raya esoknye.. sian beliau.. x sempat khatam kitab 2 aku rase.. mcm br bc 2 m/s je.. tibe2 diam.. rupe2nye tertido.. pas2 bile kejut.. kotla nak sambung balik ke ape.. trs msk bilik ttp lampu.. trs tidola tuh.. sian beliau.. td da penat wat rendang kot.. potong daging n ayam jer da berapa kilo.. kdg2 cam nak bt kenduri je kat umah aku tuh..hehe

Hmm.. hajat hati nak menulis lg.. tp dpt call lak nih.. ade keje yg menanti.. so next postla citer psl raya lg ek.. byk benda nak citer nih.. xpe2.. raya kan sebulan.. Oh ya.. da msk 1 minggu beraya, puasa 6 jgn lupe!! k..bubbye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan