Jumaat, Mei 29

SaNtai WaKtU PeTaNg SaMbIL MeMaNcINg IkAn


Ade ke..memancing sambil tersenyum..siap boleh capture gambar lagi..korang rase ada ke ikan yg nak makan umpan aku nih..kui3

Hmm...beberapa bulan yg lepas..aku sekeluarga g jalan2 kat umah nenek sedara belah mak aku kat Parit 4, Sg Besar. Rumah nenek aku ni..kawasan bendang..maka nak dijadikan cerita..time 2 lak byk ikan2 kat parit depan umah die..bermain2..melompat2..mmg meriahlah mereka 2..(tawa..riang canda...)hehe..agaknye main polis sentri kot ek..hu2..

Aku jeling je kat abah aku..nengok mukenye kegeraman..pas2 last2 die kata "X leh jd nih..nak g kedai beli umpanla..nasib baik bwk pancing dlm bonet kereta"..beliau berlalu untuk merealisasikan impiannya..km yg duk umah 2..bersembang2 dan bergosipla..he2. X lame pas2..abah pun balik..die memulakan upacara memancing ikan berseorangan..kami yg lain ni..nengok jela..baru je die letak pancing kat parit..da angkat..rupe2nye..da dpt ikan..beso lak 2..kami mantain lg kat situ..tengok abah memancing..kejap2 angkat..dapat ikan..(ulang 2 x yer..malas nak tulis panjang2x..)hahaha..

Last2 kami sume, terlibat dalam upacara memnacing ikan tersebut..mmg best!!letak pancing dalam air..dapat ikan..berpestala kami ari2..itulah antara pengalaman paling best penah aku rasa..seronok beb!!dapat ikan besar2..yg paling best..ms ikan 2 tarik pancing..angkat2 dapat...bestnye..tp ada gak yg x bestnye..time nak menyiang ikan tersebut..aduss..mls tol!!

So kepada sesiapa yg belum pernah merasai pengalaman memancing 2..silalah..mmg best sgt2x!!
Kadang2x..sambil santai 2, boleh menenangkan otak yg tgh kusut..so cubelah!!enjoy it!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan