Rabu, Oktober 21

SaNah HelWa!! HePpy BuFdaY!! SeLaMaT HaRi LahiR!!!!!!




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Sanah Helwa!! & Selamat Hari lahir pd empunya diri..Hari ini 21 hb Oktober 2009, Makanya, semakin bertambah amanah. semakin bertambah tanggungjawab, semakin teringat perit jerihnya mak abah besarkan aku sehingga sekarang.TIME KASIH MAK ABAH!!LOVE U ALL!!Kini, genap umurku 24 tahun,alam remaja gitu!!hehehe..perasan!!..da boleh jd bini org dah..huhu..umur da banyak..so bile lak nak kawen nih..ada yg menanya..entah ler..doa2kan yer..kawan2ku pun semakin berlumba2 ke arah itu..thn depan berderet kad jemputan depa nuu..aku?x taula bile..lambat ke cepat ke..aku terima jela ketentuan dariNya..huhu..kalu cepat pun ok gak!!hihi..gatai!!hmm..today is my special day, its happen once in year..and i hope Allah bless for me!!ameen..

^_~ i was born to this world >> 21 Oktober 1985 >> 1.33 pm,
O_~ at : HUKL >> Hospital University Kuala Lumpur
^_~ i got my name : SITI AISHAH SUHAIMI..

Syukran kpd sahabat2 yg telah sudi wish and x lupa mendoakan diri ini..
TQ byk2 yer..

Muhasabah sempena 24 tahun hidup di dunia, buat diri ini..
Alhamdulillah hari ini ulang tahunku. Dalam kesempatan ini aku hanya ingin melakukan muhasabah dari usia yang telah Allah berikan kepadaku. Secara lahir memang usiaku bertambah, walhal dalam hidup dan mendekatkan diri kepada sang Khalik semakin berkurang, sementara dosa dan kesalahan yang aku lakukan dari hari ke hari juga semakin banyak. Maka tak ada yang mampu aku lakukan di hari lahirku ini selain mohon ampun dan berdoa kepada-Nya.

================================================

Doaku :

Ya Allah ya Tuhanku, puji dan syukur aku sampaikan kehadirat-Mu, atas segala nikmat dan rahmat yang telah Engkau limpahkan kepadaku. Nikmat dan rahmat yang begitu banyak sehingga aku tidak mampu menghitung berapa jumlah dan harganya nikmat-Mu itu Ya Allah. Berikanlah dalam diri ini rasa bersyukur atas nikmat umur yang telah Engkau kurniakan padaku..

Ya Allah, dari usia dan umur yang telah Engkau berikan, begitu banyak dosa yang telah hamba-Mu lakukan,sehingga aku kadangkala melupakan-Mu ya Allah. Sering aku melalaikan perintah-Mu ya Allah kerana begitu asyik aku mengarungi kehidupan duniawi, hari ini, di hari Ulang Tahunku ini aku memohon ampunan-Mu ya Allah atas segala kelalaian dan kesalahan yang telah aku lakukan selama ini. Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pengasih tolong selamatkanlah aku dari kepedihan azab-Mu.

Ya Allah, wahai Tuhan yang menunjuki orang yang tersesat, pengasih terhadap orang yang berdosa, dan pemaaf bagi orang yang tergelincir pada kesalahan, Kasihanilah hamba-Mu ini, selamatkanlah aku dari segala bahaya kemaksiatan yang dapat menjerumuskanku ke dalam gejolak api neraka. Jadikanlah aku orang-orang yang sentiasa menyebut nama-Mu, mengingat keagungan-Mu, tidak pernah lupa akan segala kebesaran-Mu. Berilah kepadaku rezeki yang halal, yang baik-baik serta dapat memberikan ketenangan dalam kehidupanku dengan limpahan rahmat-Mu, Ya Maha Pengasih.

Ya Allah ya Tuhanku, berikanlah umur panjang sehingga aku dapat melakukan ketaatan dan lebih bertaqarrub kepadaMu. Ya Allah ampunilah dosa-dosaku, dosa-dosa ibu bapaku, dosa-dosa seluruh keluargaku, guru-guruku dan dosa seluruh orang telah berjasa kepadaku, dan dosa semua saudaraku baik yang masih hidup maupun yang telah meninggal dunia. Berikan petunjuk-Mu agar aku mampu membezakan yang haq dan yang batil. Berikan petunjuk untuk memilih jalan-Mu yang benar dan berikan pula kemampuan untuk menghindari jalan-jalan yang batil. Terimalah ya Allah segala amal ibadahku, dan perkenankanlah permohonan hamba-Mu ini, hanya kepada-Mu jualah ya Allah kami berserah diri. Amin.

==================================================

Namun dengan dipanjangkan usiaku bererti Allah masih memberikan kesempatan kepadaku untuk lebih banyak menggunakan usiaku untuk taat dan mendekatkan diri kepada-Nya. Doakan ye kawan-kawan mudah-mudahan dalam sisa umurku lebih dekat kepada-Nya, dan aku juga menjadi orang yang lebih bijaksana, dimudahkan rezekinya, dan dapat bermanfaat bagi orang lain. Ya Allah..panjangkanlah umurku..berilah aku kesihatan yang berpanjangan, murahkanlah rezekiku..percepatkanlah jodohku, semoga aku menjadi orang2 yang berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.. semoga aku menjadi anak yg solehah buat kedua ibubapaku..aminn..Ya Rabb..

Terima kasih ya Allah, atas rahmat dan kasih sayang Mu yang Kau limpahkan kepada kami sekeluarga..ku mohon pada mU , berkatilah segala rezeki yang telah Kau limpahkan pada kami..dan teguhkanlah ikatan hati kami , kukuhkanlah iman kami dan berikanlah kebaikkan kepada dunia dan akhirat kami.


Itulah sedikit madah hatiku di hari ulang tahunku ini. Terima Kasih..Semoga Allah memperkenankan doaku..ameen..^_~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan